Gerard Ekdom-commercial te zien op Pornhub

De nieuwe commercial over de start van Gerard Ekdom op 2 september bij Radio Veronica, met de boodschap ‘Hij Komt’, is ook te zien op een netwerk aan sites gericht op volwassenen.

Een woordvoerder van Mediahuis Radio laat na vragen uit de pers weten: “Het leek ons een goed plan om deze ludieke commercial in te zetten op een breed scala aan platforms, om zo aan iedereen kenbaar te maken dat Gerard binnenkort ‘komt’. We zijn dan ook erg blij dat de video veel mensen, onder wie de media, weet te bereiken. De commercial past perfect bij het nieuwe Radio Veronica: iedereen is welkom in ons clubhuis en we willen onszelf vooral niet te serieus nemen!”

In de versie van de commercial die op de X-rated sites voorbij komt, meldt Gerard ‘Ho, voordat je komt… Ik kom ook!’ Vervolgens zijn onder anderen Gerards bekende collega’s Rob Stenders, Wouter van der Goes, Frank van ’t Hof en Frank Evenblij te zien. Als afsluiter ligt Gerard in bed met zijn vrouw, die ook aangeeft blij te zijn dat hij komt. 

Uit veel verschillende onafhankelijke onderzoeken, blijkt al jaren dat een groot deel van de volwassenen regelmatig een site met volwassen content bezoekt. Cijfers variëren in verschillende onderzoeken van ‘nagenoeg 99%’ tot ongeveer de helft van alle mannen. Onder vrouwen ligt dit cijfer iets lager, gemiddeld 20 tot 40%. Pornhub ontving in 2021, toen het voor het laatst cijfers wereldkundig maakte, gemiddeld 80.000 gebruikers per minuut. Nederlanders spendeerden toen gemiddeld 10 minuten en 13 seconden per bezoek aan de site.*

Dit is de getoonde video: 

19 Comments

  1. Mee eens, waarschijnlijk komt hij al als hij zichzelf in de spiegel ziet, laat staan op tv, websites enz.
    Ongelofelijke zelfbevlekking.

  2. Moet je wel de goeie versie tonen, kennelijk is er een kortere versie van 20 seconden, zonder dat Gerard bij z’n vrouw komt en hier wel, deze duurt 30 seconden:

    https://youtu.be/hKv2hxWWVCs

    En ze hebben niet de muziek van Hold on I’m coming gebruikt, was het budget op.

  3. Veronica, hét 3FM onder de commerciëlen.

    Maar goed zal wel rond de 5-6% worden (net als hin hoogtijdagen in 2006), maar meer niet.

  4. tja, doet me een beetje denken aan de Veronica tv tijden met de pin-up club en Sex voor de Buch. Toen kon je met dit soort dubbelzinnigheden, bij gebrek aan alternatief mooi dik scoren.

  5. Ach ja, hij doet in ieder geval z’n naaiende best om het publiek op te warmen. Je moet daar zijn waar je doelgroep zit, dus trek je conclusies.

  6. Veronica heeft altijd wel mannen als doelgroep gehad maar dan heb je toch evengoed te maken met een ondergrens?

    Ps. Koffie heren?

  7. Kijk ‘m eens blij zijn! Wat een kinderlijk niveau is die promo. Maar wat kun je verwachten van iemand die witzelsucht heeft. Was waarschijnlijk een idee van z’n manager, die naast ‘m ligt.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*