‘STER reclame-inkomsten dalen dit jaar zeker met 5%’

De reclame-inkomsten bij de STER blijven dalen. Vorig jaar daalden de inkomsten al met 4,5%. Frank Volmer (directeur STER) verwacht dat dit jaar dat er zeker 5% minder reclame-inkomsten binnen zullen komen. Dit meldt NOS vanochtend.

Volgens de NOS is de daling is opmerkelijk, want in de televisiewereld komt er dit jaar juist weer meer geld binnen. Adverteerders kiezen weer meer voor televisiereclame om zo grotere groepen te bereiken, ondanks de dalende kijkcijfers. Bij de publieke omroep stijgen de inkomsten nog niet, omdat zij weinig online advertentiemogelijkheden bieden. Ook doordat de STER de mediabureacommissie heeft afgeschaft en grote adverteerders geen ‘bulkkortingen’ krijgen worden reclamebudgetten vaker bij andere exploitanten neergelegd.

Sinds kort breidt de STER haar online reclamemogelijkheden uit. Sinds kort bevat bijvoorbeeld de vernieuwde Teletekst app ook reclame. Ook schaffen steeds meer andere exploitanten de bureaucommissie af, waardoor de voordelen voor mediainkoopbureaus om een andere tv- of radio-exploitant minder worden.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*