Terwijl John de Mol groot is geworden door het internationaal verkopen van TV-formats, lijkt dat op radiogebied nog niet te vlotten. BNR-baas Marc Adriani besprak de format-mogelijkheden bij radio en podcasts in de nieuwe aflevering van ContentWars.
Terwijl John de Mol groot is geworden door het internationaal verkopen van TV-formats, lijkt dat op radiogebied nog niet te vlotten. BNR-baas Marc Adriani besprak de format-mogelijkheden bij radio en podcasts in de nieuwe aflevering van ContentWars.
Copyright © 2019 Spreekbuis
De Nederlandse Top 40… al jaren een prima verkoopbaar format aan wisselende stations…
De Europarade, bedacht bij de TROS, uitgezonden in meerdere Europese landen.
Nooit begrepen waarom de TROS op 25 juni 1987 is gestopt met de TROS Europarade. Ooit luisterden in de jaren dat dit programma op Hilversum 3 werd uitgezonden, ruim 3,2 miljoen luisteraars op de befaamde TROS donderdag naar deze Europese hitlijst. Zou prima passen bij of NPO 3FM of NPO Radio 2.
Ook buiten Europa door de Wereldomroep die een heel goede spaans talige versie maakte voor Latijns Amerika.
Overigens hebben jullie het over Programma formats voor radio. Niet radio formats.
John de Mol verkoop TV programma formats, geen TV formats bij mijn weten.