Uit cijfers van Telecompaper Consumer Insight blijkt dat 51% van de Nederlanders in Q3 2018 tenminste éénmaal muziek gestreamd heeft via een dienst zoals Spotify, Deezer of Apple Music.
Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper Consumer Insights over het derde kwartaal van 2018. Ruim een derde van de Nederlanders gebruikte de muziekdiensten zonder hiervoor te betalen.
17 procent van de Nederlanders heeft een betaald abonnement direct bij de muziekaanbieder en 9 procent heeft een abonnement via haar telecomaanbieder.
43 procent van de Nederlanders streamde de afgelopen drie maanden muziek via Spotify. Op een tweede plek komt Soundcloud met acht procent. Apple Music, wereldwijd de nummer twee muziekdienst achter Spotify, volgt op een derde plek met 6 procent.
Bijna de helft van de Spotify-gebruikers heeft een premium (betaald) abonnement. Op dit moment zijn het vooral tieners die gebruik maken van Spotify. Ruim 80 procent van de 12-19 jarigen gebruikt Spotify, tegenover een derde van de 50-65 jarigen.
Bijna twee derde van de tieners en twintigers maakt gebruik van een betaald account voor het beluisteren van Spotify, bij de vijftigers ligt dit op iets meer dan veertig procent.
Geef als eerste een reactie