RTL Group verlaagt omzetverwachting door zwakke tv-reclamemarkt

RTL Group heeft zijn omzetverwachting voor 2024 verlaagd naar 6,3 miljard euro, in plaats van de eerder voorspelde 6,6 miljard euro. Het Luxemburgse mediaconcern, bekend van onder meer RTL Nederland, wijt deze aanpassing aan een verzwakte markt voor tv-reclame en een tegenvallende groei in de productie van content.

In het derde kwartaal daalde de omzet met 5,5 procent ten opzichte van vorig jaar, tot 1,3 miljard euro. De daling komt vooral door lagere reclame-inkomsten en een afname van de opbrengsten bij productiehuis Fremantle, waarvan de omzet in de eerste negen maanden zakte van 1,5 miljard naar 1,4 miljard euro.

Deze cijfers sluiten RTL Nederland uit, dat in december vorig jaar werd verkocht aan DPG Media. Inclusief RTL Nederland kwam de omzet van RTL Group in de eerste negen maanden van 2024 uit op 4,7 miljard euro, net iets hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Zonder RTL Nederland bleef de omzet steken op 4,2 miljard euro.

RTL Group handhaaft de winstverwachting tussen 700 en 800 miljoen euro, maar verwacht dat deze winst aan de onderkant van de bandbreedte zal uitkomen, mede door hoge kosten voor het uitzenden van het EK voetbal afgelopen zomer in Duitsland en Frankrijk.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*