Spreekbuis wil zich van andere mediasites onderscheiden door unieke content voor mediaprofessionals. In 2017 bracht het vakmediaplatform al veel diepte interviews, maar dit jaar is het aantal interviews zelfs bijna verdubbeld. Nog geen tijd gehad om alle interviews te lezen? We hebben hieronder een jaaroverzicht gemaakt:
Januari
- Paul Römer (NTR): “Bezuinigen op publieke omroep onnodig en unfair”
- Jaco Bal en Lars Schotanus: YPCA: Iedereen zijn eigen internetradiostation
- Leertouwer en De Vries (Kurta52): “We voelen ons thuis bij de publieke omroep”
- Rick van Velthuysen over radio maken in 2018
- Niels Baas: ’Zenders profiteren met NLZIET van elkaars sterkte’
Februari
- Govert van Brakel: ’NPO wurgt omroepen langzaam’
- Jan Slagter: ‘Omroepreserves aanspreken om bezuinigingen af te wenden’
- Kees Baars (Countdown Café): ‘Rock is altijd een ondergeschoven kindje geweest’
- ‘Jeltien Kraaijeveld-Wouters: ‘Geen enkele omroep mocht Hilversum uit’
- Jubileumboek over ’100 jaar Hilversum Mediastad’.
- ’Ad Bouman, Bert Verweij, Juul Geleick en Niels Zack: ‘Veronica creëerde huidig radiolandschap’
- Frank du Mosch: “Niet wát je doet, maar waaróm”
Maart
- Jef Rademakers: Ode de aan vrijgevochten tv-maker
- Maurice Hols (Viacom) over het bereiken van jongeren via tv
- Nico Roest: NEP vermindert energiegebruik in het Reportagecentrum met 25%
- Patrick Kicken: ‘Radio is een kille business’
- Joep Brinkman: Pixelize wil klanten omver blazen
- Eppo van Nispen (Beeld en Geluid): “Eigenlijk willen we alles vastleggen”
- PromotorTV: platform voor echte motorliefhebbers
April
- Erik de Zwart: “3FM blijft nog wel even een marginale zender”
- Trendstrateeg Richard Lamb over de toekomst van de omroepwereld
- Niels Baas (NLZIET): ‘We concurreren op gebied van aandacht met Netflix’
- Henk Bout: DutchChannels zet in op veranderd kijkgedrag
- Radio-icoon Ad Roland: “3FM is een speeltuin geworden.”
Mei
- Omroep Human vecht om voortbestaan
- ‘Lars Schotanus, Pierre Papa en Jaco Bal (YPCA): ‘The Radio Project’ bouwt radiostation van de toekomst
- Casper Choffat: NEP the Netherlands maakt videocontent lokaal en persoonlijk
- Guido den Aantrekker: ‘Het Gooische Matras is wellicht wat sleets geworden’
- Frans Jennekens (NTR): ‘Gooi Hilversum open’
- Jan Roos: ‘Ik ben in niets een extremist’
- Rudy Mackay: ‘Elke omroep heeft z’n eigen sound’
- Ferry Maat vertrekt, maar de Soulshow gaat door
- De stem van Michiel Koudstaal is altijd en overal paraat
Juni
- Cono van Wijk: ‘We hebben ons werk goed gedaan als kijkers niets opvalt”
- Wat moet de Nederlandse TV doen tegen de internationale concurrentie? (Marianne Zwagerman, Stephan Fellinger, Bert van der Veer, Marcel Blijlevens, Evert Bronkhorst, Ruud de Langen en Erik Huggers.)
- Marcel Bouman wil muzieksmaak aan de wereld ‘opdringen’
- Ferry Maat (Soulshow): ‘Online radio heeft alleen maar voordelen!’
- John de Jong en Gudo Tienhooven: MovieInsiders wil met podcasting het verschil maken
- Michiel Veenstra over de toekomst van podcasts
- Patrick Kicken: ‘Podcasting is geen radio!’
- Niels Baas (NLZIET): ‘Overnamestrijd om mediabedrijven is losgebarsten’
- John de Jong (MovieInsiders) over de kwaliteit van Netflix Originals
- ‘Barent Moma (Bininc) ‘TV-gidsboer’ is nu databedrijf
- Bibeane van Buuren (AV Select) verwacht ‘shake out’ zzp’ers in mediabranche
- Hans Bourlon (CEO Studio 100): “Ik zou graag met John de Mol willen bespreken om samen te werken”
- Tineke de Nooij: “Je hebt ongelóóflijk veel chagrijnige dj’s”
Juli
- Barry Paf (100% NL): ‘De hele radiowereld staat momenteel op zijn kop!
- Harry de Winter (40UP Radio): ‘Vooral de podcasts worden veel beluisterd’
- Carlo Brantsen: ‘Een podcast bereikt de luisteraar voor niets’
- Ralf Verhoef (D-Tales): ‘De term Podcast is te technisch’
- Angelique Houtveen: “Podcasts zijn persoonlijk”
- Rick van Velthuysen: ‘Prikkelend radiomaken voor Powned; dat past mij wel’
- Alexander Stevens en Olav Mol (Grand Prix Radio): ‘Met unieke content maakt je verschil’
- Jente Kater: ‘Een goeie radiostem heeft persoonlijkheid’
- Fabienne de Vries: ‘Mijn liefde voor radio maken is nooit verdwenen’
- Arnoud Schellenberg (Efteling Radio): ‘Veel kinderen zijn geïnteresseerd in radio’
- Kees Baars: ‘Steeds meer online luisteraars, maar ook meer concurrentie’
- Vincent Bruijnes (Deep Radio): ‘We willen op alle platforms aanwezig zijn’
- Jan van Veen (Candlelight Radio): ‘De podcast komt er binnenkort aan!’
- Markus Bos (Sena) over de muziekrechten bij podcasts en online radio
- Arjan Lock: “De oorsprong van het probleem is de koppeling aan de STER-inkomsten”
- Het Knopje brengt satire naar radiowereld
- Peter Contant en Richard Otto ‘Online Radio Awards moet uitgroeien tot jaarlijks terugkerend fenomeen’
- Jeroen van Inkel: ‘Radio 5 kan met FM-ontvangst absoluut in de top 3 terecht komen’
Augustus
- Jantien van Tol (XM Radio): ‘De chemie tussen talenten is geweldig’
- Roderick Veelo: ‘Veel mediawetten zijn niet meer van toepassing’
- Arjan Schouten (Pitstop): “In een podcast heb je de ruimte”
- Dinja Pannebakker: “Bij KX Radio staan we open voor nieuw muziektalent”
- ‘We gaan een BBQ organiseren om onze luisteraars beter te leren kennen’
- Erik Nusselder (Gamer.nl podcast): ‘De luistercijfers blijven groeien’
- Richard Otto: ‘Online Radio Awards is meer dan een prijzenfestival’
- Mediawethouder Wimar Jaeger: “De mediastad loopt niet leeg”
- Peter Contant: ‘Blijf baas over je online station en podcast’
- Erik de Zwart: ‘We zijn nu in staat om eigen radio te maken’
- Klaas Weima (CMOtalk podcast): ‘Iedereen kan podcast presentator worden’
- Radio Olympia: Radiopiraten met online succes
- Patrick Koning: ‘RadioNED is uniek!’
- Domien Verschuuren: ‘Er zijn weinig regels bij podcasts’
- Rick Hoving over de nieuwe reclamemogelijkheden van Ster Local
- Buma/Stemra bij online radio en podcasting
- Bouman en Juul Geleick: 192 Radio doet oude zeezender-tijden herleven
- Michiel van de Weerthof (GEEL podcast): ‘Kijken met je oren’
- Michael Pilarczyk: ‘Bij podcasting is er tijd om interessante gesprekken te voeren’
- Ralf van Vegten (NEP): “Wij zitten aan de voorkant van de ontwikkelingen”
- Erwin Blom: “Het woord ‘Podcast’ heeft een andere lading gekregen.”
- Herbert Codée: ‘Ga niet podcasten om het podcasten’
- Elger van der Wel: ‘Ik denk dat radio voorlopig gewoon radio blijft’
- Bert Brussen (TPO Podcast) ‘Adverteerders schuiven steeds meer op naar niches’
- Anne Stokvis: ‘Bezeten van Eten’ laat de rijke verhalen van Nederland zien
- Midzomer media-avond voor en door jong talent bij Beeld en Geluid
- Casper Meijer (NOS op 3 techpodcast): ‘Social media is erg belangrijk voor NOS op 3’
September
- Vincent Bijlo wil meer tv-talkshows op de radio
- Eppo van Nispen (Beeld en Geluid) over de broedplaats voor wereldtop tv-makers
Oktober
- Bob den Hartog: Dag en Nacht Media wil podcasting in Nederland professionalisere
- Michiel Veenstra is klaar voor KINK
November
- Ruud Hendriks: “Netflix en Disney+ zorgen voor grotere tweedeling in maatschappij”
- Toine van Peperstraten: ‘KINK wordt een serieuze concurrent van 3FM’
- Kees Toering: “Het zou mooi zijn als het hele radioveld het radiojaar 2019 gaat omarmen”
- Youtuber Noah Zeeuw: “Video maken is leuk, maar ook hard werken”
- Bert Kremer: ‘Voor bange mensen is in het camera-vak geen ruimte’
- Eline Maarse en Hannelore Zwitserlood brengen boek uit over de radiowereld
- Hans Schiffers: “De nieuwe generatie heeft geen boodschap aan FM”
- Rick van Velthuysen: ‘Het contact met de nachtluisteraar is vaak intenser’
- Jan Westerhof: “Radio heeft zich altijd aangepast aan de veranderende techniek”
December
- Arjan Snijders: ‘3FM heeft geen radiopersonalities meer’
- Bart van Leeuwen: ‘De muziek is het belangrijkst’
- In de nieuwe ‘groene Hulk’ van NEP is echt alles mogelijk
- Radio van morgen wordt slimmer (interview met BNR en Talpa)
- Edith den Doosch over haar jaren bij de radio
- Tineke de Nooij: ’Ik zit nog midden in het rouwproces’
Geef als eerste een reactie