Het gaat goed met de Nederlandse radio-industrie: het aantal luisteraars, de luistertijd en de radioreclamemarkt groeien. Adverteerders hebben in 2018 ruim 1,7 miljoen euro meer besteed aan radioreclame dan vorig jaar. Dit blijkt uit de netto omzetrapportage van het RAB (Radio Advies Bureau).
Stijging digitale radiobestedingen
Radioreclameomzet stijgt in alle categorieën (spot en branded content). De digitale radiobestedingen stijgen met maar liefst 73%. De toegankelijkheid van radio is verder vergroot. De digitale slagen die de radiomerken de afgelopen jaren hebben gemaakt, leiden tot een uitbreiding van het luisterdomein.
Groei in radioluistercijfers
De luistertijd in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar stijgt in de laatste maanden. Dit zien we zowel in de doelgroep 20-34 jaar als onder de 35-49-jarigen. Ook het totaal aantal luisteraars van 10 jaar en ouder stijgt. (Bron NLO/GfK, week 06-24, oktober-december 2018).
Geef als eerste een reactie