De BBC en ITV brengen in de tweede helft van dit jaar hun gezamenlijke SVOD-dienst BritBox naar het Verenigd Koninkrijk te lanceren. Onlangs hebben beide partijen overeenstemming bereikt over een gezamenlijke visie voor de videodienst.
BritBox is momenteel beschikbaar in Noord-Amerika en de Britse versie van de dienst zal extra content bieden naast nieuwe BritBox-Originals, in opdracht van Britse productiebedrijven.
Ze zeiden ook dat ze anticiperen op toetreding van andere partners en hun visie zullen bespreken met de gehele industrie en regelgevers.
Carolyn McCall, CEO van ITV meldt: “BritBox zal het beste van de Britse creativiteit en het beste van het verleden gaan brengen, maar ook het beste van vandaag en investeren in nieuwe Britse Originals in de toekomst.”
BBC-directeur Tony Hall: “Ik ben verheugd dat de BBC en ITV samenwerken aan iets heel bijzonders – BritBox, een nieuwe streamingdienst die de beste, in eigen land geproduceerde inhoud levert aan het publiek dat er het meest van houdt.”
ITV en de commerciële afdeling van de BBC, toen bekend als BBC Worldwide, lanceerden BritBox in december 2016 voor het eerst in de VS. BritBox is in februari 2018 in Canada geïntroduceerd en in januari van dit jaar heeft de service een half miljoen Noord-Amerikaanse abonnees bereikt – een verdubbeling van de gebruikersaantallen jaar-op-jaar. De BBC en ITV hebben vandaag aangegeven dat hun succes in Noord-Amerika laat zien dat zij over de knowhow beschikken om een streamingdienst te lanceren en te beheren.
BCC verkoopt televisies en BBC maakt televisie (zie kop)