Veronica-zendermanager Bastiaan van Dalen gelooft dat televisie toekomst heeft, maar verwacht wel dat er over enkele jaren een stuk minder zendermerken overblijven. Dat meldt hij in een interview in SportNext.
“De daling van lineair kijken is sinds begin 2019 gestagneerd. Maar de markt is hard aan het veranderen, dat is gewoon een feit. Het consolideren van de markt zal uiteindelijk ook op merkniveau gaan plaatsvinden. Daar zullen enkele merken overblijven die hun content over elk mogelijk platform distribueren. Tv zal daar de aankomende jaren nog zeker een grote rol in blijven spelen, mits de content een hoge urgentiewaarde heeft, zoals bijvoorbeeld bij live sport of nieuws. Content die momenten gebonden en actueel is.”
“Daar zetten we bij Veronica ook op in. Er komen wat grote projecten aan, zoals een nieuwe talkshow met Wilfred Genee en Hélène Hendriks. En we zoeken nog altijd naar een nieuwe parel op het gebied van sport die wij kunnen uitbouwen.”
Lees in het SPORTNEXT magazine meer over Veronica en de mediastrategie van John de Mol.
In 2017 keken Nederlanders dagelijks gemiddeld 178 minuten, in 2018 was dat 173 minuten en in februari 2019 gemiddeld 169 minuten per dag. ‘Daling van lineair kijken is sinds begin 2019 gestagneerd’ is dus onzin.
Je moet wel goed lezen Peter. Hij zegt dat de daling sinds begin 2019 is gestagneerd. Jij vergelijkt nu een jaar gemiddelde met 1 maand in 2019. Dat is pas onzin. Net als discussiëren over het web, grote onzin.