BNR-presentator Herbert Blankesteijn ziet het veranderende kijkgedrag ook in zijn eigen gezin snel veranderen.
Herbert Blankesteijn bemerkt in zijn gezin een veranderend kijkgedrag. Al is geldt het wel vooral voor zijn kinderen: ‘Met mijn vrouw heb ik vier kinderen in de leeftijd van 20 tot 30 jaar, die alle vier heel verschillend van aard zijn. Maar geen van vieren kijkt nog veel tv. Eén van onze zoons heeft geloof ik onlangs zelfs zijn kabelabonnement opgezegd.’. Blankesteijn noemt zich een voorloper op gebied in non-lineair kijken. Hij kijkt al jaren amper nog naar reguliere tv-programma’s, al geeft hij in het artikel aan dat dit onder ouderen zeker nog geen gemeengoed is. Volgens de BNR-presentator knagen video-on-demand partijen als Netflix en Videoland steeds meer aan de macht van omroepen, kabelmaatschappijen, maar ook ‘Hollywood’. Hij ziet dat deze partijen wel moeten inspelen op de ontwikkelingen. ‘In de VS bereikt YouTube meer mensen tussen de 18 en 34 jaar dan welke tv-zender ook. In Nederland is dat nog niet het geval, al kijken er dagelijks alleen al zo’n 700.000 mensen op YouTube naar Enzo Knol’
Geef als eerste een reactie