2014 stond in het teken van sport. De gouden Olympische Spelen in Sochi en het ongekend succesvolle WK voetbal boden legio mogelijkheden voor adverteerders om een massaal publiek te bereiken. Succesvol was ook het allereerste ‘Super Dutch’ reclameblok tijdens het WK 2014, een novum à la de Super Bowl in de Nederlandse Sterblokken
Arian Buurman, algemeen directeur Ster: “We hebben in 2014 een prachtig resultaat geboekt. Eens te meer het bewijs dat de kwalitatieve programma’s van de publieke omroep, gecombineerd met onze kennis en innovaties, onze adverteerders toegevoegde waarde bieden om hun doelstellingen te realiseren. Overall was het kijktijdaandeel van de publieke omroep in 2014 lager dan in het sportjaar 2012. Desondanks is het ons bij Ster gelukt om het rendement te verbeteren. Simpel gezegd: we hebben meer omzet gehaald uit minder kijkers. Met als gevolg dit prachtige resultaat.”
2015 wordt een uitdagend jaar. Een jaar zonder grote sportevenementen, maar ook het jaar waarin de bezuinigingen bij de publieke omroep en Ster verder hun beslag krijgen. Tegelijkertijd is er de opdracht van staatssecretaris Dekker om ‘eigen inkomsten’ van de publieke omroep te verhogen. Bij Ster moeten wij daarom grenzen kunnen blijven verleggen om nieuwe businessmodellen te ontwikkelen en reclameminuten optimaal te verzilveren. Innovatie is daarbij – juist nu – van cruciaal belang om ook op de langere termijn verzekerd te blijven van stabiele en toenemende Sterinkomsten.
Het volledige jaarverslag over 2014 is te vinden op www.ster.nl/jaarverslag2014
Geef als eerste een reactie