‘De Mol. De machtigste mediafamilie van Nederland’ komt dit najaar uit.
Van Medisch Centrum West tot Big Brother, van Koffietijd tot The Voice en van LINDA. tot Talpa. John, Linda en Johnny de Mol zijn overal. Zij zijn de grote spelers van de entertainmentindustrie. Op dit moment bezit John de Mol, een van de rijkste en machtigste Nederlanders, een handvol radiostations, een tv-zender, een persbureau, een magazine, muziekrechten en data van 7,5 miljoen Nederlanders. En nog altijd breidt hij zijn imperium uit. Zijn ambitie is een multimediaal bedrijf dat op tv, radio en online de strijd aan kan met giganten als Google, Facebook, Netflix en Amazon.
Maar waar komt het enorme succes van de familie eigenlijk vandaan? Hoe kon de ambitieuze en gedreven John de Mol uitgroeien tot de mediamagnaat van vandaag, aan het hoofd van een ware dynastie? Hoe werden de De Mols opgevoed? Wat drijft hen? Hoe ze zijn geworden tot wie ze nu zijn?
Op zoek naar antwoorden op deze vragen dook auteur Mark Koster in de familiegeschiedenis. Hij kreeg toegang tot het persoonlijke archief en sprak met hoofdrolspelers en hun inner circle. In dit boek schetst hij aan de hand van vier generaties De Mol hoe een hyperambitieuze familie via netwerken, werklust en zakelijk opportunisme haar dromen wist waar te maken en nu al decennialang bepaalt wat wij aan nieuws, muziek en vermaak krijgen voorgeschoteld.
Heb een aantal jaar onder de vlag van John de Mol mogen werken, heel lang geleden. Wat me toen al aan hem opviel was dat hij er ’s morgens als eerste was en’ s avonds als laatste vertrok. Een harde werker met een no nonsense mentaliteit en een glashelder doel voor ogen…Het is onderhand wel duidelijk hoever je daarmee kunt komen…