Gemeente Hilversum en Beeld en Geluid werken samen aan het beter zichtbaar en beleefbaar maken van media en mediacultuur in Hilversum.
Dit doen zij door te investeren in een sterk creatief en economisch klimaat.
Dinsdagmiddag 10 december a.s. om 15.00 uurin Beeld en Geluid lichten Wimar Jaeger, wethouder Economie & Media, en Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur-bestuurder van Beeld en Geluid, de samenwerking toe.
Partijen streven ernaar het volgende in 2023 te hebben bereikt:
• Een (inter)nationaal toonaangevende Dutch Media Week voor makers en publiek met 100.000 bezoekers.
• Nieuwe mogelijkheden voor innovatie en co-creatie met andere partijen, waarbij de verbouwing van het museum van Beeld en Geluid zal worden benut.
• Een bruisend Mediaplein met een gezamenlijke media-lablocatie waar laagdrempelig wordt geprogrammeerd door Beeld en Geluid in samenwerking met Bibliotheek Hilversum, Museum Hilversum en het Smart City Consortium.Deelnemers ervaren hier nieuwe media(cultuur).
• Een in ontwikkeling zijnde Media Campus gericht op het aantrekken van beroeps- en hoger onderwijs en bedrijvigheid op het gebied van media, creatieve digitale content, waarbinnen Beeld en Geluid mede aanspreekpunt is voor programmering van de levendigheid en innovatietrajecten (labs).
• Een onderwijsaanbod in Hilversum waar media / digitale wijsheid structureel onderdeel is van de lesprogramma’s en nieuwe mediawijsheid programma’s worden ontwikkeld en getest, waardoor volwassenen en leerlingen in Hilversum tot de meest mediawijze inwoners van Nederland behoren.
• Een krachtige, gezamenlijke lobbyagenda waardoor Hilversum nog beter op de kaart staat bij de belangrijkste stakeholders lokaal, regionaal en nationaal.
Geef als eerste een reactie