In het NPO Radio 2-ochtendprogramma ‘Jan-Willem Start Op’ is zojuist de Reclamemuziek Top 40 aller tijden bekend gemaakt.
Joe Buck wist met zijn nummer ‘The Way You Take Time’ voor de commercial van supermarktketen Plus de meeste stemmen te trekken. In de top-10 staan ook veel reclameklassiekers, waaronder People gotta move (ANWB), 15 Miljoen Mensen (Postbank), Je voelt je thuis waar je Douwe Egberts drinkt (Douwe Egberts) en Morning Has Broken (Wereld Natuur Fonds). Tussen 22 november en 15 december kon het publiek stemmen op hun reclamefavorieten. In totaal werden er 41.242 stemmen uitgebracht.
De Reclamemuziek Top 40 aller tijden is een landelijke verkiezing gericht op de beste reclamemuziek uit de afgelopen 50 jaar. Dit jaar werd deze verkiezing voor het eerst georganiseerd door de Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl.
Erik de Zwart (voorzitter Stichting Nederlandse Top 40): ‘De reclamewereld heeft allang begrepen dat muziek zorgt voor een extra dimensie en overtuigingskracht in een commercial. En dat het dan ook in sommige gevallen tot groot succes voor de makers kan leiden, is ook weer extra meegenomen.’
Richard Otto (uitgever Spreekbuis.nl): ‘De populariteit van deze eerste editie van de Reclamemuziek Top 40 aller tijden laat zien dat reclame ook door veel mensen wordt geapprecieerd en zelfs als muziek in de oren kan klinken.’
Susanne van Nierop (hoofdredacteur Adformatie): ‘Het is een prachtige lijst geworden die laat zien hoe belangrijk muziek en geluid kan zijn voor merken die door het publiek omarmd willen worden.’
Vrijdag 20 december zenden radio-dj’s Frank van ’t Hof en Wouter van der Goes tussen 18:00 en 22:00 uur de gehele hitlijst op NPO Radio 2 uit.
Kijk hier het hele Top 40-overzicht op Reclamemuziektop40.nl
Geef als eerste een reactie