Emerce meldt dat de STER online helemaal over gaat op ‘cookieloos adverteren’.
Adverteerders die video- en displayruimte bij STER willen inkopen kunnen hierdoor geen cookieprofielen meer inzetten. Hierdoor is het voor adverteerders niet meer mogelijk om profielen in te kopen op basis van locatie, gedrag en welke andere persoonsvariabele.
Bij de STER kan nu op 22 contexten worden ingekocht, waaronder reizen, nieuws, politiek & beleid en sport.
De invoering van ‘cookieloos adverteren’ komt door de invoering van de nieuwe privacywet. “We zagen dat nog maar tien procent van onze bezoekers expliciet om gepersonaliseerde advertenties bij ons video’s vroeg. Dan moet je je serieus afvragen wat nog de waarde van gepersonaliseerde reclame is. Wat breder: als markt moet je je afvragen waar je mee bezig bent. Hoe ver wil je gaan met persoonlijke gegevens? Onze bezoekers gaven in elk geval het oorverdovend antwoord dat ze helemaal niet willen”, meldt Linda Worp (productmanager online) tegenover Emerce.
De technische partners van STER met Ortech met Adscience en Weborama met Adhese. De exploitant handelt maandelijks veertig à vijftig miljoen impressies af met online video en ruim driehonderd miljoen impressies met display. STER bereikt 7,1 miljoen unieke kijkers met video en 5,8 miljoen met display-reclame.
Bron: Emerce
Geef als eerste een reactie