Voor onze afdeling Bestuurlijke- en Juridische zaken zijn wij op zoek naar een ervaren Beleidsmedewerker / Secretaris Bestuurlijke Zaken. KRO-NCRV bevindt zich als publieke omroepvereniging in een dynamisch en complex speelveld met een grote diversiteit aan actoren. In deze uitdagende functie verricht je als ‘spin in het web’ inhoudelijke en coördinerende werkzaamheden bij de bestuurlijke & toezichthoudende processen en de interne en externe beleidsvoorbereiding.
FULL-TIME · HILVERSUM
Werkzaamheden
Als Beleidsmedewerker/Secretaris Bestuurlijke Zaken maak je onderdeel uit van de afdeling Bestuurlijke en Juridische Zaken en ondersteun je onder leiding van het Hoofd Bestuurlijke en Juridische Zaken de Directie beleidsmatig en bestuurlijk, hierbij kan je denken aan de volgende werkzaamheden:
- Intern Beleid: Je stelt (concept-) notities, correspondentie, interne beleidsstukken en rapportages op zoals het operationeel beleidsplan en voortgangsrapportage, het meerjaren strategisch beleidsplan, de erkenningsaanvraag, het jaarverslag etc.
- Extern Beleid: Je volgt relevante externe ontwikkelingen en assisteert organisatorisch en inhoudelijk bij de externe beleidsvoorbereiding voor de Directie.
- Bestuurlijk proces: Je draagt bij aan een goede communicatie en afstemming tussen de Directie en het Management Team en de Raad van Toezicht o.a. door adequate agendering, voorbereiding en verslaglegging van de vergaderingen.
- Bestuurlijk proces: Je ziet toe op de opvolging van actiepunten uit vergaderingen, de uitvoering van genomen besluiten en informatievoorziening aan (onderdelen van) de KRO-NCRV organisatie.
- Compliance Officer: Je functioneert – gedelegeerd – als compliance officer en draagt in die hoedanigheid op verschillende manieren bij aan een juiste naleving van wet- en regelgeving, gedragscodes en de statuten en reglementen van KRO-NCRV.
- Ondernemingsraad: Je ondersteunt de Directie bij de planning, voorbereiding en uitvoering van acties uit het bestuurlijk overleg met de OR en bij advies- en instemmingsaanvragen aan de OR.
- Raad van Toezicht: Je ondersteunt de Raad van Toezicht o.a. door een goede informatievoorziening, het begeleiden van de jaarlijkse (zelf)evaluatie en het assisteren bij de werving van nieuwe leden van de Raad van Toezicht en Statutaire Directie;
- Vereniging: Je werkt nauw samen met de Secretaris Verenigingszaken en je treedt waar nodig (incidenteel) op als achtervang van deze functionaris.
Jij
Je bent een prettige en daadkrachtige collega. Je beschikt over bestuurlijke sensitiviteit, je bent klantgericht en goed in staat om je met een organisatie te verbinden. Je bent een netwerker die goed met anderen samenwerkt. Je bent communicatief sterk – zowel mondeling als schriftelijk – en je kunt uitstekend plannen en organiseren. Je weet goed te laveren tussen de diverse werkzaamheden en verschillende belangen en vindt het een uitdaging hieruit het beste resultaat te halen.
Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau en beschikt over de benodigde kennis van en minimaal 5 jaar ervaring met beleidsmatige en bestuurlijke ondersteuning.
Wij
Wij zijn een gedreven team van collega’s (9 medewerkers) op het gebied van juridische, bestuurlijke en verenigingszaken.
Wat wij bieden
Wij bieden een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week, het betreft in eerste instantie een contract van 1 jaar. De functie is, conform de cao voor het Omroeppersoneel ingedeeld in schaal H. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt minimaal € 4.000,00 en maximaal € 4.786,54 per maand bij 36 uur per week. Daarnaast ontvang je 8% vakantietoeslag en 6% eindejaarstoeslag, een tegemoetkoming in je reiskosten, ruim 5 weken vakantie bij een fulltime dienstverband, een laptop, een zeer gunstige pensioenregeling en ruimte om door te leren.
Informatie
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Heleen Weeber, Hoofd Bestuurlijke- en Juridische zaken via heleen.weeber@kro-ncrv.nl.
Solliciteren
Wij ontvangen je sollicitatie graag via deze link
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.