Uit onderzoek van Motivaction Research and Strategy onder ruim 1.000 tv-kijkers tussen de 18 en 90 jaar, blijkt dat twee derde van de Nederlanders wil dat Loeki de Leeuw op televisie een comeback maakt.
Drie van de vijf kijkers denkt dat de bekende ’tv-leeuw’ de aantrekkelijkheid van reclame zal vergroten. Bijna de helft van de groep ondervraagden tussen de 20 en 49 jaar zegt dat ze door het kijken naar Loeki de Leeuw meer openstaan voor andere commercials uit hetzelfde blok.
Het onderzoek is gefinancierd door voormalig STER-directeur Chris Smeekes, die al een jaar bezig is om Loeki weer op televisie te krijgen. Dit weekend werd hij geïnterviewd door het Algemeen Dagblad.
De huidige STER-directeur Frank Volmer geeft in hetzelfde AD-interview aan dat hij ook mogelijkheden ziet om Loeki de Leeuw weer op tv te krijgen. Volmer: ‘Áls Loeki terugkeert, zal dat in eerste instantie zijn rond evenementen als het EK voetbal en de Olympische Spelen. Afhankelijk van hoe publiek en adverteerders reageren, kunnen we het vervolgens uitbouwen.’
NPO Radio 2-dj’s Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte zette vorig jaar nog een actie op om de reclameleeuw weer tot leven te brengen. Zij begonnen een petitie die in een mum van tijd ruim 21.000 keer werd ondertekend. Het lukte hen toen om begin vorig jaar Loeki eenmalig terug op televisie te krijgen.
1 Trackback / Pingback