De Achterkant van het NOS Journaal heeft gisteravond bijna 800.000 kijkers getrokken. Op NPO 2 werd ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan van het NOS Journaal een live programma van een uur gemaakt, waarin de kijker een blik achter de schermen kreeg tijdens de voorbereidingen van het 8 uur Journaal van dat moment.
Het programma werd uitgezonden tussen 19.30 en 20.30 uur. Op NPO 1 werd dat Journaal, gepresenteerd door Rob Trip, uitgezonden en keken de televisiekijkers van NPO 2 tegelijkertijd mee over de schouders van de makers op o.a. de studiovloer, de regiekamer en de gebruikte locaties. Normaal gesproken trekt NPO 2 op dat tijdstip 500.000 mensen.
De kijkdichtheid nam opvallend sterk toe toen op NPO 1 de reclame begon, die aan het reguliere journaal voorafging. Naar de gewone Journaaluitzending op NPO 1 keken gemiddeld 2,5 miljoen mensen. Na afloop van het Journaal had de Achterkant van het Journaal nog even een piek van 1,6 miljoen kijkers.
Geef als eerste een reactie