Discovery Inc. heeft een grote technologiehub in Hilversum gebouwd voor de opslag, registratie en distributie van (live) sportproducties, waaronder de Olympische Spelen in Tokyo dit jaar.
Met deze technologiehub – een van de grootste in zijn soort- is een investering van bijna 40 miljoen euro gemoeid. Discovery wil met behulp van deze nieuwe technologie op grotere schaal en flexibeler sportproducties ontwikkelen voor Eurosport. Tegelijkertijd bieden de nieuwe faciliteiten in Hilversum directe toegang tot een privé-cloud voor live sportproducties voor alle Eurosport zenders in Europa. Voor de kijkers van Eurosport betekent dit dat ze een gevarieerder en lokaal sportaanbod kunnen zien, bijvoorbeeld rondom de Giro D’Italia, de Grand Slams, MotoGP en de Olympische Spelen.
Kasia Kieli, President en Managing Director Discovery EMEA: “We hebben een lange termijn partnership met Nederland opgezet en deze nieuwe investering is een belangrijke volgende stap om onze Europese activiteiten te laten groeien in deze levendige digitale mediahub.”
Alco de Jong, Country Manager Discovery Benelux: “De bouw van de technologiehub in Hilversum is een direct gevolg van onze strategie om Eurosport een meer lokaal gezicht te geven en ons sportaanbod te verdiepen. Daarnaast zorgt deze state-of-the-art faciliteit voor nog meer flexibiliteit en geeft dit ons de ruimte om de passie voor sport van de Nederlandse kijkers op alle platformen, inclusief de Eurosport Player, te bedienen.”
In 2019 kondigde Discovery aan dat het een Europese operationele hub in Amsterdam zou creëren en haar Europese payTV-licenties naar Nederland zou verplaatsen. Andere recente investeringen zijn o.a. de lancering van Dplay, het video-on-demand platform van Discovery. In 2019 vierde het bedrijf zijn 30-jarig jubileum in Nederland. De Nederlandse tak van Discovery bestaat ondere andere uit acht tv zenders, waaronder Discovery, TLC, Eurosport, Investigation Discovery, en twee video-on-demand streamingproducten; Eurosport Player en Dplay.
Geef als eerste een reactie