RTL Group maakt resultaten 2019 bekend

RTL heeft zojuist in een rapport de jaarcijfers van 2019 bekendgemaakt. Het mediaconcern laat ook direct weten dat er zorgen zijn over de impact van het Coronavirus op de huidige omzetprognose.

De resultaten over vorig jaar zijn positief uitgevallen. In totaal werd er een omzet geboekt van 6,7 miljard euro. Een stijging van 10 procent ten opzichte van vorig jaar.

Ondanks dat RTL Group nog niet weet hoeveel impact de Corona-crisis op het mediabedrijf zal hebben, maar laat weten dat er nu al diverse adverteerders hun campagnes hebben teruggetrokken.

Het totaal aantal abonnees van de RTL streamingdiensten (TV Now en Videoland) stegen met 37% naar 1,44 miljoen. De doelstelling van het internationale mediabedrijf is om in 2025 in totaal vijf tot zeven miljoen abonnees te hebben.

RTL Nederland deed het wat reclame-inkomsten vanuit tv betreft in 2019 slecht vergeleken met andere landen. De omzet ging dan ook omlaag: van 549 naar 517 miljoen euro.  RTL Group haalt 44,2% uit tv-reclame van haar omzet uit tv-reclame, 21,6% uit content, 16,1% uit digitale activiteiten, 5,5% uit platform revenue, 4.1% uit radio advertising.

Meer informatie over de bedrijfsresultaten zijn op de site van RTL Group te lezen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*