Nederlandse Tv en online video-markt groeit naar 2,2 miljard euro

De omzet uit televisie- en videodiensten in Nederland groeide met 3,2 procent naar 2,24 miljard euro in 2019, waarbij de omzet uit OTT-videodiensten, zoals Netflix, steeg naar EUR 350 miljoen. Dit blijkt uit het onlangs gepubliceerde Dutch TV-Video Market rapport van Telecompaper over de Nederlandse TV en online videomarkt in het vierde kwartaal van 2019.

Voor 2020 verwacht Telecompaper een positieve invloed op de omzet uit OTT-videodiensten door de komst van Disney+ en in minder mate door Apple TV+, terwijl de coronacrisis ertoe kan bijdragen dat huishoudens minder snel tv-abonnementen opzeggen en eventueel nog meer OTT-videodiensten gaan stapelen.  

Telecompaper verwacht dat vooral door nieuwe online videodiensten als Amazon Prime, Disney+ en Apple TV+de omzet uit OTT-videodiensten verder zal stijgen. Door het gebrek aan sportevenementen zullen premium sport aanbieders zoals Fox Sports en Ziggo Sport Totaal het zwaar krijgen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*