Dit is het nieuwe logo van 3FM

Begin maart bracht Spreekbuis.nl dat 3FM volgende maand ‘radicaal’ wordt aangepast met een nieuw 3FM-logo, aangepaste programmering en focus op andere muziekgenres.

De Coronacrisis gooide wat roet in het eten, waardoor niet alle bovengenoemde zaken al in april zijn doorgevoerd. Toch zijn er al wat veranderingen te zien in de programmering. Oudgediende Roosmarijn Reijmer werd teruggehaald om zich te bemoeien met de muziek. Reijmer wil “de beste muziek voor zoveel mogelijk mensen.”

3FM zal niet een popmuziekstation als Qmusic en Radio 538 worden, maar met haar uitspraak lijkt het erop dat 3FM wel toegankelijker gaat worden voor een groot publiek. Ook zou er een nieuw logo komen. Twee weken geleden is het nieuwe logo bij het merkenregister BOIP geregistreerd.

Update: Het nieuws wordt nu ook door NPO zelf bevestigd.

9 Comments

  1. Waardeloos. Nog meer mainstream pulp. Hoe gaan ze zich nog meer onderscheiden van de rest. Lijkt nu juist of ze nog meer toe gaan groeien naar de rest. Totaal overbodige zender geworden, als het dat al niet was.

    • Geen idee, maar het mag wel eens afgelopen zijn met dat publieke gejank over grafisch design elke keer. Alsof het een weggooi beroep is. Doe het zelf als je het beter kan?

    • Overigens vind ik hem zelf ook niet zo heel erg je-van-het. Maar om nu elke keer te zeiken over belastingcenten vind ik ook zo’n zwak punt.

    • @Daniel Het gaat niet specifiek om het nieuwe logo maar meer om de kosten in het algemeen. Hoeveel geld word er nu alweer in 3FM gestoken en hoevaak zijn ze nu al van koers gewijzigd? Allemaal tevergeefse moeite! De doelgroep van 3FM zit al jaren bij Radio 2 en gaat niet terugkeren. Een nieuwe generatie zal er niet massaal naar gaan luisteren. De NPO moet niet zo eigenwijs doen en de frequentie van 3FM gewoon aan Radio 5 geven. Dan in het klein op de frequentie van Radio 5 en/of online een nieuw pop/rock station beginnen met zo min mogelijk dj’s, spelletjes en geklets en met veel muziek zoals Studio Brussel. Hier zo dat kunnen met door het merk 3 voor 12 wat uit te breiden.

  2. Door een ander logo wordt het echt geen ander radiostation. En gelukkig hebben we Spotify dat verveelt nooit en hoeft dus ook geen ander logo.

  3. Ze zijn duidelijk nog steeds zoekende naar een identiteit. Daar is dat wisselen van logo’s een onderdeel van. Ik moet zeggen dat de huidige stijl niet zo slecht was. Dit logo doet denken aan FunX. Met die lijnen een “drie” vormen. En laat dat FunX net het grote probleem zijn. 3FM had veel luisteraars buiten de Randstad. Die trekken dat hele Randstedelijke Urban gebeuren niet. Ook de vele vrouwelijke talentloze dj’s voegen niks toe. Het is gewoon theekransjes radio. 3FM heeft personality’s nodig.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*