ViacomCBS heeft volgend jaar grote plannen met het uitbreiden van hun streamingdiensten.
Momenteel biedt CBS All Access meer dan 20.000 titels aan. Het kost $ 5,99 per maand met advertenties en $ 9,99 zonder advertenties. Onlangs heeft het de populaire titels Nickelodeon, BET, Comedy Central, MTV, Smithsonian toegevoegd. Onlangs heeft het concern al meer dan 150 Paramount-films aan de dienst toegevoegd.
ViacomCBS wil komende tijd focus leggen op internationale uitrol en ziet zelfs potentie om in sommige landen marktleider te worden. Tegen het einde van dit jaar wil het bedrijf in totaal 18 miljoen abonnees hebben.
Pluto TV – de gratis, door advertenties ondersteunde streamingdienst van ViacomCBS – is ook een belangrijk onderdeel van de groeistrategie. Ook deze dienst zal verder internationaal worden uitgerold.
CBS All Access heeft inderdaad het aanbod uitgebreid met andere zenders van Viacom, zoals MTV. Maar als ik een kijkje neem bij het MTV aanbod, dan is het vooral ouder materiaal, terwijl de meer bekende series als Ghosted en Catfish ontbreken (in het Amerikaanse aanbod). CBS moet het toch on demand hebben van hun goede aanbod in dramaseries en comedies. Iets zegt me dat het niet genoeg zal zijn op de internationale markt in vergelijking met Prime Video en Netflix.