De Nederlandse mediatop spreekt over video innovatie en nieuwe verdienmodellen tijdens het Mediapark Jaarcongres (MPJC) op donderdag 23 juni in Studio 21 op het Media Park. Onder meer Pim Schmitz (Talpa), Jan de Jong (NOS) en Jildou van der Bijl (LINDA Magazine) delen hun visie over het thema: ‘The Video Age’. Wat zijn de belangrijke ontwikkelingen in dit videotijdperk? Aan de ene kant zien we meer video dan ooit en lijken de mogelijkheden voor makers enorm. Anderzijds lijken de verdienmodellen met video onder druk te staan.
Video is overal. Op je smartphone, tablet, laptop of in je huiskamer op je tv-scherm. Van social media tot video on demand. Van viral tot virtual reality. De keuze is enorm! Dit videotijdperk biedt dan ook legio mogelijkheden aan videomakers. Transmedia storytelling, de immersive ervaring van virtual reality, dankzij big data steeds meer kennis over je publiek. De impact van video wordt groter dan ooit.
Maar hoewel de consumptie en productie van video steeds groter wordt, neemt het bereik en de winstgevendheid bij kranten, radio en tv alsmaar af. Alhoewel? Er zijn ook markten die explosief groeien. Neem China of Saoedi-Arabië waar tv-formats afkomstig uit onze markten gretig worden afgenomen en giga bereikcijfers realiseren. Tv-formats zijn nog niet aan hun einde. Wat betekent dit?
Tijdens het congres delen verschillende professionals hun visie op de ontwikkelingen in het videotijdperk. Welke video-innovaties gaan het medialandschap veranderen? Wat gebeurt er op het gebied van data, search en personalisatie? En waarom doen onze tv-formats het zo goed in Azië, terwijl tv-formats in het versnipperde medialandschap van Nederland dood verklaard worden? Tijdens MPJC gaan verschillende spelers uit dit videotijdperk in op deze tegenstelling.
Meer over het programma en inschrijving is na te lezen opwww.mediaparkjaarcongres.nl
1 Trackback / Pingback