Drie liften op het treinstation Hilversum Mediapark zijn sinds mei vlak na elkaar defect geraakt. „Dit is uitzonderlijke pech”, vertelt een woordvoerster van de NS. Maar er gloort hoop: onderdelen zijn namelijk onderweg.
De laatste kapotte lift in dat rijtje is op 22 juli door vandalen gesloopt. Het glas is stuk en daardoor kunnen reizigers er nu geen gebruik maken. „Deze week wordt het glas vervangen, dan is hij gelukkig weer in gebruik”, weet een woordvoerster. „Dat het soms wat langer duurt voordat problemen opgelost worden, heeft onder andere met de levertijd van onderdelen te maken”, vertelt de NS-zegsvrouw. „Vanwege de gevolgen van corona duurt het nu allemaal wat langer dan normaal.”
De woordvoerster begrijp dat dat heel erg vervelend is voor reizigers die aangewezen zijn op de lift dat er sinds mei al problemen zijn. „We hebben zelf één klacht ontvangen van iemand die de lift gebruikt om met zijn fiets naar de andere zijde van het station te komen. Gelukkig hebben fietsers het alternatief om de hellingbaan te gebruiken en dan om te fietsen.” Volgens de zegsvrouw krijgen mensen met zware bagage vaak hulp van reizigers, net als ouders met een kinderwagen. Voor mensen die bijvoorbeeld slecht ter been zijn, heeft het geen gevolgen. „Reizigers die reisassistentie nodig hebben, reizen niet via station Hilversum Mediapark, maar via station Hilversum en dan per taxi naar hun eindbestemming.”
Geef als eerste een reactie