Advertentieruimte Netflix bijna uitverkocht

De advertentieruimte voor het advertentiegedreven goedkopere Netflix-abonnement is ‘bijna uitverkocht’ vóór lancering in november. Dat meldt MarketingWeek vandaag. 

Het advertentie-ondersteunde abonnement kost abonnees £ 4,99/ $6,99 per maand wanneer het op 3 november wordt gelanceerd

Netflix heeft al honderden  adverteerders over de hele wereld aan boord voor de lancering van zijn advertentie-ondersteunde laag in november en is daarmee bijna uitverkocht, meldt Jeremi Gorman van Netflix. 

Het goedkopere Netflix-abonnement heeft gemiddeld vier tot vijf minuten aan advertenties per uur.  Er zullen “strakke” frequentielimieten zijn om te voorkomen dat leden dezelfde advertentie herhaaldelijk zien, zei Chief Operating Officer Greg Peters.

Advertenties duren 15 of 30 seconden en worden zowel voor als tijdens de series en films van de streaminggigant afgespeeld. Om het filmische model  niet te verstoren, zullen er bij de lancering geen midroll-advertenties zijn voor nieuwe films.

Adverteerders kunnen kijkers targeten op land en genre, en kunnen later gegevens gebruiken die door abonnees aan Netflix zijn verstrekt bij het aanmelden, inclusief geboortedatum en geslacht. Volgens Gorman is het de bedoeling om kijkers op termijn “relevantere” advertenties aan te bieden.

Hoewel Netflix de kosten per duizend (CPM’s) niet bekendmaakte, zei Gorman dat het bij de lancering een model met 

een vaste prijs volgde in plaats van een veilingtarief. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*