Podcastbedrijf Acast heeft onderzoeksresultaten onthuld die tonen dat podcastluisteraars verwachten dat AI de podcastsector zal transformeren.
Uit het onderzoek bleek dat luisteraars AI zien als een waardevolle tool voor personalisatie, verbetering van de luisterervaring en voor het ontvangen van gerichte advertenties. In het onderzoek valt op dat luisteraars open staan voor kunstmatige intelligentie in alle facetten. Luisteraars zijn vooral enthousiast over het idee dat AI de geluidskwaliteit kan verbeteren.
Het onderzoek toonde ook aan dat 80% van de luisteraars voorstander is van AI-vertalingen om taalbarrières te doorbreken. Bovendien steunden luisteraars sterk het gebruik van AI om de toegankelijkheid en vindbaarheid van podcasts te verbeteren.
als de uitspraak goed is, prima. internationale podcasts kunnen met ai dan in alle talen geluisterd worden
Voor jullie beeld: ACast is een platform dat elke maand een onderzoek laat doen dat uitwijst dat wat zij doen, precies is wat de luisteraar verwacht.
Andere greatest hits:
– In juni: hostread is wat mensen willen
– In mei: ROI op advertenties is meer dan 100%
– In april: juist kleine podcasts zijn slim om op te adverteren
Korreltje zout.