Amerikaanse marketeers adverteren steeds vaker op podcasts

De advertentie-inkomsten van podcast-aanbieders in de VS groeien aanzienlijk. En naar verwachting zullen de komende jaren de advertentiebudgetten blijven groeien.

De totale advertentieopbrengsten op gebied van podcasts in de VS zijn vorig jaar met 87 procent gestegen tot $ 314 miljoen. Een trend die zich naar verwachting in de komende jaren zal voortzetten: tegen 2020 wordt verwacht dat de advertentie-inkomsten $ 659 miljoen zullen bereiken, een stijging van 110 procent ten opzichte van 2017.

Dit is duidelijk uit de recente “Podcast Advertising Revenue Study” van het American Interactive Advertising Bureau (IAB), die gezamenlijk werd uitgevoerd door IAB en PricewaterhouseCoopers (PwC).

Adverteerders geven de voorkeur aan advertenties die worden gesproken door een podcast-host. Deze vorm van adverteren was goed voor meer dan twee derde van alle advertenties in podcasts.

Van de in totaal 14 onderzochte podcastgenres wist de top 4 meer dan de helft van alle advertentie-inkomsten te behalen: het genre van kunst en entertainment 17 procent, technologie 15 procent, nieuws en politiek 13 procent en de economie 11 procent.

De ‘financials’ geven het meest uit aan reclame op podcasts. Adverteerders uit de financiële sector waren goed voor 18 procent van de totale uitgaven, gevolgd door detailhandel met 16 procent en kunst- en entertainmentorganisaties met 13 procent.

“Deze cijfers tonen aan dat adverteerders steeds meer ervan bewust zijn dat podcasting een krachtig platform is om een ​​bepaald publiek te bereiken”, zegt Anna Bager, Executive Vice President van IAB Industry Initiatives.

Bron: wuv.de

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*