In Noord-Amerika hebben sportzenders en sportprogrammering op generieke zenders het maar moeilijk. Als gevolg van cord-cutting (het fenomeen dat mensen hun tv-abonnement opzeggen en enkel nog via internet naar audiovisuele content kijken) en een verminderde belangstelling van jongeren en jongvolwassen voor live-registraties van sportwedstrijden, verloor ESPN – om maar een voorbeeld te noemen – miljoenen abonnees door het wegvallen van de vanzelfsprekende kabeldistributie. De Disney-dochter is inmiddels tot het besef gekomen dat het vol gas moet geven op haar OTT-propositie.
Nieuw onderzoek van PwC geeft aan dat de Amerikaanse consument nog altijd veel waarde hecht aan sportcontent en de toegang tot live wedstrijdverslagen.
Uit het onderzoek van PwC blijkt o.a. dat:
- 82% van de traditionele tv-abonnees hun televisie-abonnement zouden opzeggen of trimmen wanneer zij deze niet meer nodig hebben voor het kijken van live sportwedstrijden.
- 91% van de sportfans zouden een premium tv-abonnement nemen als zij daarmee toegang krijgen tot live sportwedstrijden.
- Sportuitzendingen staan onder druk nu steeds meer consumenten gebruik maken van digitale tv-platformen.
- Het aantal cable cutters in de VS groeit jaarlijks met 3,1%
Bron: Business Insider
Geef als eerste een reactie