Amobee en smartclip bundelen hun krachten en vormen TechAlliance, het eerste cross-screen advertentieplatform in de Europese broadcast-industrie.
Samen zullen de wereldwijde leider in advertentietechnologie van Singtel en de toonaangevende Europese leverancier van ad-tech-oplossingen van RTL Group het eerste Europese aanbod van Programmatic TV opzetten om de onafhankelijkheid van Europese omroepen en streamingdiensten te beschermen met een in Europa gebouwde en gecontroleerde video-marktplaats.
TechAlliance streeft ernaar de Europese tv- en digitale advertentiemarkten te verenigen door omroepen een veilige, privacy-conforme manier te bieden om inkomsten te genereren met hun Addressable TV-, AVOD-, CTV- en OTT-inventory in een innovatieve storefront-ervaring.
Het platform zal de proposities van Amobee’s demand-side platform (DSP) en het smartclip supply-side platform (SSP) integreren. Adverteerders en mediabureau’s hebben de mogelijkheid om lokale en pan-continentale campagnes op grote schaal uit te voeren in één uniform platform. Merken en bureaus krijgen toegang tot cross-screen-oplossingen die zijn gebaseerd op first-party data-assets van de zender, die schaalbare, privacy-conforme en duurzame oplossingen voor publieksplanning, targeting en meting mogelijk maken die niet afhankelijk zijn van een third-party cookie. De transactie is onderhevig aan goedkeuringen van regelgevende instanties en zal naar verwachting worden afgerond in het eerste kwartaal van kalenderjaar 2022.
Geef als eerste een reactie