MediaLab, de professionele filesharing tool voor grote video-, foto- en audiobestanden, breidt zijn activiteiten uit naar meerdere markten in Europa. Zo opent MediaLab een kantoor in München om de activiteiten in Duitsland uit te bouwen. In Frankrijk bewerkt Labgency / IKON associates als reseller voor MediaLab de markt en in België lopen nu tests met diverse productiebedrijven. Om filesharing over zeer grote afstanden te verbeteren, is transferversneller MediaLab Fast toegevoegd aan MediaLab.
Om de – steeds grotere – mediabestanden makkelijker en nog sneller over wereldwijde netwerken te sturen, wordt MediaLab Fast geïntroduceerd. Zonder dataverlies en met verhoogde veiligheid worden bestanden over UDP sneller verzonden dan vergelijkbare methoden als FTP of HTTP. Zo zijn geslaagde tests gedaan met verzenden van een 10GB-bestand van Amsterdam naar Londen over een 1 Gbps-verbinding. In vergelijking met FTP is de benodigde tijd met Medialab Fast gereduceerd van ruim vijfeneenhalf uur naar 1:23 minuten. MediaLab is hiermee de eerste filesharing tool die snel transport, een preview-optie en sharing-mogelijkheden allemaal in één oplossing aanbiedt.
MediaLab Fast wordt als additionele service zowel aangeboden aan het huidige klantenbestand als toekomstige klanten. Mister Clipping is één van de partijen die direct gebruik maakt van de nieuwe functionaliteiten van MediaLab Fast. Zij houden zich wereldwijd en 24/7 bezig met het in grote hoeveelheden bewerken van beelden. MediaLab Fast helpt Mister Clipping grote mediabestanden aan te leveren, ook in offshore landen en regio’s waar de internet-infrastructuur nog niet optimaal is.
MediaLab heeft de ambitie binnen 3 jaar tot de top 5 van filesharing-bedrijven te behoren. Klanten van MediaLab zijn inmiddels zowel grote internationale mediabedrijven, waaronder RTL, Talpa en Warner Bros als kleinere professionals/ZZP’ers in de creatieve sector. Veiligheid, snelheid en gebruiksgemak zijn voor dit soort bedrijven belangrijke factoren voor filesharing.
Robin de Vries, CEO van MediaLab: “Veel vooraanstaande, internationale mediabedrijven maken al gebruik van MediaLab. Naast Nederland ligt onze focus op de UK, Frankrijk, Duitsland, België en Scandinavië. We hanteren daarin een direct en indirect verkoopkanaal. Resellers die we inschakelen deze markten te bewerken, kunnen volledig autonoom aan de slag. Zo worden Warner Bros en Borussia Dortmund reeds bediend via dit kanaal. Zo denken we snel, maar verantwoord te groeien en onze ambities waar te kunnen maken”.
Geef als eerste een reactie