Cook verwacht dat het aantal huishoudens dat stopt met hun reguliere tv-abonnement komende tijd zal versnellen.
Het is voor hem de belangrijkste reden om met Apple een focus te leggen op het creëren van eigen content en een daarbij horende strategie. De Apple-ceo gaf ook aan dat de verkoop van Apple TV goed gaat en de omzet en afzet, sinds de introductie van Apple TV 4K, is verdubbeld.
Cook: “Sinds de introductie van Apple TV 4K afgelopen najaar hebben we een enorme omzetgroei gezien, nu steeds meer videoproviders over de hele wereld kiezen voor Apple TV 4K om hun abonnementsservices te leveren.”
Nu Apple meer focus legt op tv-content heeft het tech bedrijf diverse bekende mensen uit de mediawereld aangetrokken, waaronder Jamie Erlicht (Sony TV), Jay Hunt (Channel 4) en Joe Oppenheimer (BBC Films). Apple heeft onlangs ook een meerjarige deal gesloten met Oprah Winfrey om originele content te creëren.
Volgens Cook wordt er momenteel druk project gewerkt, waar hij op dit moment nog niet de details ervan kan delen. “Maar ik ben heel enthousiast over wat daar gebeurt”, aldus Cook.
Er gaan al langer geruchten dat Apple met een eigen OTT-videoplatform gaat komen om te concurreren met Amazon, Youtube en Netflix. Ook is het in gesprek mrt diverse bestaande SVOD-diensten, die wellicht worden geïntegreerd.
Geef als eerste een reactie