De vierde generatie Apple TV bestaat alweer ruim twee jaar. Ondanks dat recentere modellen een eigen App Store hebben, lopen weinig bedrijven warm om hier een tv-app voor te maken. Apple kondigde jaren geleden aan dat AppleTV de toekomst van de televisie zou zijn, maar door het gebrek aan goede apps wil het maar niet vlotten met de tv-ambities van het bedrijf.
Het aanbod van apps voor de Apple TV is de afgelopen jaren nauwelijks gegroeid en veel Nederlandse apps zijn er niet te vinden. Officiële cijfers worden door Apple niet bekend gemaakt, maar diverse mediapartijen geven aan dat ze door doorcalculatie van het aantal streams het aantal in Nederland gebruikte AppleTV-devices (4e generatie) op enkele tienduizenden schatten.
De toekomst van Chromecast en Connected-TV’s (AndroidTV/Tizen) wordt daarom rooskleuriger door hen gezien dan AppleTV. Niet alleen door het beperkte aantal verkochte AppleTV-devices, maar ook de strakke regels van AppleTV op gebied van in-app purchases en advertising hebben veel contentproviders niet veel haast met de ontwikkeling van AppleTV.
Geef als eerste een reactie