Bas de Vos geeft leiding aan Online BereiksOnderzoek (NOBO)

Het door VINEX en SKO beheerde Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) heeft sinds deze een directeur gekregen. Bas de Vos, tevens directeur van Stichting Kijkonderzoek, gaat in deeltijd leiding geven aan deze zomer te lanceren bereiksonderzoek voor websites en apps. 

Hij volgt daarmee Wouter Hulst op, die als directeur VINEX a.i. dat deel van het onderzoek de afgelopen jaren onder zijn hoede had.
Naast het lanceren van betrouwbare data voor de online display markt zal De Vos tevens voorstellen doen voor een toekomstbestendige aansturing van het onderzoek. De aansturing van de uitvoering van het NOBO onderzoek door VINEX en SKO wordt gedaan door een nieuw te vormen stuurgroep. Deze groep zal bestaan uit een viertal bestuursleden van SKO en VINEX.
 
Bas de Vos zal in zijn opdracht worden bijgestaan door een nieuwe interim Research Manager en Tech  Manager. Deze experts moeten de komende maanden zorgdragen voor perfectionering van techniek en output. Erik Grimm die het afgelopen jaar als research director bij NOBO betrokken was, zal in deeltijd zorgdragen voor het VINEX-bureau. De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) zijn in mei 2015 gezamenlijk een contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) aangegaan. NOBO, uitgevoerd door TNS-Nipo en Kantar Media, wordt in 2016 de nieuwe standaard voor het digitale bereiksonderzoek. NOBO is inmiddels een unieke samenwerking waarbij meer dan twintig grote mediabedrijven participeren.
 
Met NOBO wordt het voor het eerst mogelijk om het internetgedrag van personen op alle platformen, cross-device en op detailniveau te meten en te rapporteren. De samenwerking heeft inmiddels geleid tot een panel van 5.000 panelleden. Momenteel worden de eerste rapportages gevalideerd. De eerste resultaten van NOBO worden deze zomer verwacht.
 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*