Beeld en Geluid vernieuwt zijn museum

Aanbesteding voor multimedia ontwerpers, AV-specialisten en game designers van start.

Beeld en Geluid, het instituut voor mediacultuur, vernieuwt zijn museum. Het nieuwe museum, dat de huidige experience vervangt, wordt de fysieke én online plek voor iedereen die van mediacultuur houdt. De centrale verhaallijn binnen het nieuwe museum is dat iedereen een plek inneemt in de media. Als consument, als onderwerp en – in explosief toenemende mate – als deelnemer/maker. Het nieuwe museum laat de bezoeker ervaren hoe dat werkt én hoe dat zo gekomen is. De aanbesteding voor multimedia ontwerpers, AV-specialisten en game designers is deze week gepubliceerd op TenderNed. Sinds vandaag staat de aankondiging ook op TED.

Beeld en Geluid is in deze aanbestedingsprocedure op zoek naar één bureau of meerdere creatieve bureaus in een samenwerkingsverband (zgn. ‘combinatie’) met de nodige kennis en ervaring om het ontwerp en de realisatie van interactieve audiovisuele programma’s inclusief app te leveren, dit in nauwe samenwerking met de opdrachtgever (Beeld en Geluid) en de overige participanten in het ontwerpteam.

In het gehele vernieuwingsproces verzorgt en beheert Beeld en Geluid alle content, met een team van de allerbeste partijen uit de markt. Creatief strateeg Pieter van der Heijden (XPEX) ontwikkelde voor Beeld en Geluid het masterplan en is eindverantwoordelijk voor de art direction. Met Tinker imagineers wordt momenteel gewerkt aan een geïntegreerd ruimtelijk, grafisch en mediaontwerp.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*