Beeld & Geluid ontvangt 100.000ste bezoeker Mediamuseum

Het Mediamuseum van Beeld & Geluid ontving vanochtend zijn 100.000ste bezoeker. De familie Gerrits, oma met twee kleindochters van 12 en 10 jaar uit Leusden, kregen een feestelijk onthaal door museummanager Karen Drost en veel medewerkers van het museum. Het vernieuwde museum opende op 11 februari jl. zijn deuren voor het publiek, na een verbouwing van ruim twee jaar.  

Het museum laat zien hoe media werken, hoe belangrijk het is om te weten wat de impact van media op je leven kan zijn én hoe je zelf het beste met media kunt omgaan. Het is het meest interactieve en persoonlijke Mediamuseum ter wereld, met meer dan 50 activiteiten, waar de bezoeker zelf aan de ‘knoppen’ zit.  Zo kun je voor de camera kruipen als verslaggever, leer je hoe je nepnieuws herkent, stap je in de schoenen van een influencer of maak je je eigen game. 

Tijdens de herfstvakantie van 14 t/m 29 oktober worden er bij Beeld & Geluid verschillende activiteiten georganiseerd voor jong en oud. Zo is er een tijdelijke tentoonstelling over 30 jaar gaming. Je maakt een reis door de geschiedenis van gaming en de spectaculaire ontwikkelingen van de afgelopen decennia. Ook kan je als bezoeker zelf aan de slag met games van toen en nu. Daarnaast vinden er dagelijks rondleidingen plaats door de ondergrondse depots van Beeld & Geluid. Deze ruimtes staan vol objecten uit de radio- en televisiegeschiedenis. Voor de jongste bezoekers vindt op vrijdag 27 oktober de Super Smartphone Goochelshow plaats met meester-goochelaar Lars van Tuijl.  

Meer informatie over de activiteiten tijdens de herfstvakantie staat hier.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*