Belangenvereniging BvA ziet niets in deels reclamevrije NPO

Deze week berichtte de Telegraaf over discussies in de coalitie over de toekomst van de publieke omroep. Er zouden voorstellen in de maak zijn om de publieke omroep tot 20.00 uur ’savonds reclamevrij te maken.

Alhoewel dit minder nadelig is dan volledige afschaffing van de reclameruimte, ziet bvA (Bond voor Adverteerders) nog steeds veel negatieve gevolgen hiervan voor merken en organisaties. Zonder dat daar enig voordeel voor kijkers en consumenten tegenover staat. BVA: ‘Sterker we zien vooral grote nadelen voor de kijker.’

De angst van de BvA is begrijpelijk: Nederlandse massamedia staat al jaren onder druk door dalende kijktijd en oplagedalingen bij print. Wanneer NPO minder reclamezendtijd heeft zullen de advertentietarieven bij zowel de STER en commerciële tv-zenders stijgen.

Naar verwachting komt Minister Slob nog net voor het zomerreces (6 juli) met zijn visie op de toekomst van het publieke bestel.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*