Halverwege de jaren 80 maakte ik een uitstapje van Veronica naar de TROS.
In München werd elke week een popprogramma opgenomen in een filmstudio. Het idee was om met iedere artiest een videoclip op te nemen in een bij het nummer horend decor. De Duitse presentator stond ook steeds in een andere setting. Toen een slimme producent bedacht dat je naast de Duitse ook een Nederlandse presentator kon zetten, was TROS Popformule geboren.
Elke donderdag toog ik na mijn radio-uitzending naar de hoofdstad van Beieren. De studio’s waren een soort mini-Hollywood, waar films als Das Boot en The Never Ending Story werden gemaakt. Handig was dat de bekende automobielfirma Porsche vip-klanten die een bijzondere auto hadden besteld, uitnodigde voor een rondleiding in de fabriek in Stuttgart. Zo kregen we bijvoorbeeld Ray Parker jr. in de studio, die graag even met z’n splinternieuwe bolide naar München scheurde om zo het nuttige met het aangename te combineren.
Voor zijn hit uit 1984 kozen we als decor een Studebaker, de bekende Amerikaanse classic car die tevens het logo van Popformule was. Ghostbusters van Ray Parker jr. kwam tot nummer 4 in de Top 40.
Eriks Hitdossier lees je iedere week in Veronica Magazine.
Geef als eerste een reactie