Deze zomer ontstond er haast, naast de gebruikelijke voetbal-transferperiode, een nieuw fenomeen: de radio-transferperiode. Inmiddels heeft bijna iedere dj wel een nieuw plekje gekregen, dan wel het oude behouden. De herfst kan beginnen met ‘rust in de tent’.
En toch broeit er nog wat. Bij de presentatie van het nieuwe televisieseizoen viel mij één opmerking angstaanjagend op. Een bijzinnetje haast, met gegarandeerd grote gevolgen. De NPO gaat nadrukkelijker aanwezig zijn op de internet-platforms. Daar gaat fors meer geld naar toe. Uiteraard moet dat ten koste gaan van wat anders, en geheel op de automatische piloot is daar een dekking voor: onder andere de radio-sectie moet gaan inleveren. Wat gaat dat betekenen? Nog meer plaatjes draaien? Over vier maanden gaat het nieuwe radioseizoen in. Het kan niet anders dan dat de beslissingen, in ieder geval op de hoofdlijnen, al gevallen zijn. Vooralsnog sijpelt er weinig naar buiten toe; alleen over ‘Kamerbreed’ heb ik wat vaags gelezen.
Het nieuwe televisieseizoen staat op het punt om van start te gaan, over vier maanden volgt de radio. Graag zou ik zeggen: ik laat mij verrassen, maar ik vrees het ergste.
Geef als eerste een reactie