Bram Mullink van BNR naar Quest

Bram Mullink (42) is per 1 oktober de nieuwe hoofdredacteur van Quest, het grootste populairwetenschappelijke platform van Nederland. Hij neemt het roer over van Maartje de Gruyter, die de rol op interim-basis invulde. Zij blijft als Managing Editor onderdeel van de Quest-redactie. Mullink is een zeer ervaren journalist en was de afgelopen jaren adjunct-hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio en BNR Podcasts.

Het portfolio van Quest – onderdeel van Hearst Netherlands – bereikt elke week 1 miljoen mensen. De missie van Quest is om heel Nederland op een leuke manier wijzer te maken. Dat gebeurt onder meer door het produceren van kwalitatieve content, die wordt verspreid via print, digitaal, video, events en audio. De content wordt bovendien gebruikt voor verrassende producten zoals quizzen, cursussen, website, spellen en puzzels. Bram Mullink werkte de afgelopen zes jaar – bij BNR Nieuwsradio, waar hij vóór het adjunct-hoofdredacteurschap ook eindredacteur en chef Nieuws was. Eerder werkte hij ook al drie jaar bij BNR. In de bijna twintig jaar dat Mullink actief is in medialand was hij onder meer redacteur en verslaggever bij AVROTROS, RTL en bij AT5, waar hij zijn loopbaan begon. Mullink: “Ik heb enorm veel zin om bij Quest aan de slag te gaan, een merk dat al twintig jaar laat zien op een fantastisch leuke manier kennis en wetenschap weet over te brengen – iets dat in deze tijd van groot belang is.”

Bram Mullink (42) is per 1 oktober de nieuwe hoofdredacteur van Quest, het grootste populairwetenschappelijke platform van Nederland. Hij neemt het roer over van Maartje de Gruyter, die de rol op interim-basis invulde. Zij blijft als Managing Editor onderdeel van de Quest-redactie. Mullink is een zeer ervaren journalist en was de afgelopen jaren adjunct-hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio en BNR Podcasts. 
 
Lieneke van den Heuvel, Chief Brand Officer Local Brands bij Hearst Netherlands: “Met Bram hebben we een doorgewinterde journalist aan boord, die al bijna twintig jaar op topniveau werkt in het Nederlandse medialandschap. Hij heeft een sterke focus op de inhoud en veel ervaring in digitalisering en de ontwikkeling van nieuwe verdienmodellen. In combinatie met zijn leiderschapskwaliteiten is hij de juiste persoon om Quest verder uit te bouwen. De combinatie van Bram als hoofdredacteur en Maartje als managing editor is ijzersterk. Maartje maakte bij de start van Quest, al een aantal jaar deel uit van de vaste redactie van Quest. Zij zullen gezamenlijk de strategie voor Quest verder vormgeven en uitrollen. Ik heb daar veel vertrouwen in en kijk erg uit naar de komende periode.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*