Broertjes: ‘Mediastad zit in de lift’

Volgens de Hilversumse burgermeester Pieter Broertjes is er sprake van een kentering in zijn stad. Het imago van de mediastad zit in de lift. Enkele jaren geleden overwogen veel omroep- en mediabedrijven om Hilversum te verlaten. Met de komst van oa Fox Sport en Eurosport, maar ook de uitbreiding van Omroep MAX lijkt de mediastad volgens Broertjes weer ‘hip and happening’.

Tijdens het gesprek met de burgemeester van HilversumsNieuws en GooiTV zei hij dat het imago van de mediastad beter is geworden. Broertjes: “Het is een mooie innovatie en ook versterking van het park”, zegt de burgemeester over deze voor Hilversum gunstige ontwikkeling. Volgens de burgermeester moet de gemeente nu niet achterover zitten, maar doorpakken en actief blijven om de mediastad aantrekkelijk voor mediabedrijven te houden.

Broertjes: ‘Zo’n statig park als het Mediapark lijkt voor de eeuwigheid, maar dat is het niet. Je moet blijven investeren in nieuwe ontwikkelingen en op zoek gaan naar nieuwe partijen en moderne partijen erbij halen. Je moet voortdurend blijven investeren en je daar als bestuur van deze stad mee bezighouden”.

Bron: Hilversumsnieuws.nl

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*