Uit de rapporten van de Economic Board Gooi- en Vechstreek blijkt dat de mediasector onder druk staat. Mediasector maakt momenteel een belangrijk deel van de werkgelegenheid uit, daarom zou er door de regionale overheid veel meer nadruk gelegd moeten worden op het stimuleren van andere sectoren. In het NPO Radio 1-nieuwsprogramma De Ochtend geeft de Hilversumse burgemeester (tevens voorzitter van dezelfde regionale Economic Board) aan dat vooral het imago een groot probleem is.
Broertjes: “De beelden blijven altijd maar hetzelfde van ‘Hilversum loopt leeg’. Dat is al vijf jaar lang absoluut niet waar. Het Mediapark zit tjokvol en Hilversum is een hele aantrekkelijke plaats voor digitale en moderne bedrijven.”.
Volgens de burgemeester is, ondanks het vertrek van grote organisaties zoals HKU en Blue Circle, het vestigingsklimaat voor omroepen in Hilversum en de regio prima. Broertjes: ‘Het gaat om het algehele economische klimaat van het Gooi. Daar is een kritisch rapport over geschreven en daar werken we ook hard aan. Vooral door de versplintering van regio het Gooi met 250.000 inwoners, zeven gemeenten en vijftig wethouders missen we de economische slagkracht.’
Geef als eerste een reactie