BVA: ‘Miljoenen euro’s naar buitenland bij reclamevrije Publieke Omroep’

Volgens Bond van Adverteerders (BVA) heeft het stopzetten van de duale financiering uitsluitend negatieve gevolgen voor de kijker.

Verder ontneemt het volgens hen de overheid de mogelijkheid een veilig alternatief aan burgers en bedrijven te bieden voor de grote Tech reuzen. BVA heeft een position paper opsteld dat is gedeeld met de betrokken politici en beleidsmakers.

BVA: “Wanneer reclame bij de NPO verdwijnt, mist de publieke omroep jaarlijks tot 200 miljoen aan inkomsten. Dit zorgt voor een veel kleiner budget voor kwalitatieve NPO radio- en televisieprogramma’s en een schreeuw om compensatie van 200 miljoen via belastinggeld (kijk- en luistergeld). Maatschappelijk- en politiek lijkt hier geen draagvlak voor. Nederland kan dan rekenen op een verschraling van kwaliteitsradio en –televisie.”

De positionpaper van de belangenvereniging voor adverteerders is hier te lezen.

1 Comment

  1. De slager zie z’n eigen vlees keurt. Daar kan de politiek maar beter niet naar luisteren. Een reclamevrije publieke omroep, geeft juist een injectie aan grote commerciële omroepen en ontstaat er een eerlijker speelveld. Bij de ons omringende landen als het Verenigd Koningkrijk (BBC/ITV) en Vlaanderen (VRT/VTM) werkt het prima.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*