Christiaan Ruesink (52) start begin april als de nieuwe hoofdredacteur van Veronica Superguide. De redactie verzorgt elke dag de beste journalistieke gidsende en entertainmentcontent op het gebied van televisie, films en series. Veronica Superguide is één van de grootste magazinemerken van Nederland.
Christiaan Ruesink was eerder werkzaam binnen DPG Media. Ruesink leidde zes jaar het AD. Daarna was hij onder meer werkzaam als hoofdredacteur bij Voetbal International en als consultant communicatie bij reclamebureau Wunderman Thompson.
Joyce Nieuwenhuijs, directeur van DPG Magazines is heel blij met de komst van de ervaren mediamaker: “Christiaan heeft een sterke visie op wat Veronica Superguide de komende jaren nodig heeft. Met zijn journalistieke achtergrond zal hij het magazine en het online platform nog beter op de kaart zetten en onze positie in de markt verstevigen . Veronica Superguide bereikt online maandelijks vijf miljoen bezoekers. Ik heb er alle vertrouwen in dat Christiaan dit gaat laten groeien en onze ambities waar gaat maken samen met Guido den Aantrekker (creative director Entertainment Magazines) en het team.”
Christiaan Ruesink kijkt er naar uit om weer dagelijks aan het roer te staan van een journalistieke organisatie. “In een tijd waarin de keuze aan shows, series, films, documentaires en tv-programma’s op allerlei schermen groter is dan ooit, is er meer dan ooit behoefte aan een (digitale) gids die informeert en inspireert. Veronica Superguide laat je kennismaken met de wereld achter het verhaal, praat je bij over de hoofdrolspelers en brengt je het laatste nieuws. Op papier en online. Zo persoonlijk mogelijk. Dat ik als nieuwe hoofdredacteur van Veronica Superguide daar leiding aan mag geven, vervult me met trots.“
Geef als eerste een reactie