Citymarketingorganisatie Hilversum Marketing: ’We moeten media ademen’

Het Hilversumse college keurde vorige week een subsidieaanvraag van Stichting Hilversum Marketing goed, waardoor de citymarketingorganisatie haar plannen kan uitvoeren om de mediastad in de spotlights te zetten.

Directrice Anne Visser en communicatiemanager Carlijn Bolt leggen in dagblad De Gooi en Eemlander uit wat de plannen zijn met citymarketing voor het komende jaar.

„Mensen moeten de media meer in de stad gaan beleven.”

Bolt: “Er zijn vier pijlers. We willen laten zien wat Hilversum is. We willen laten zien wat Hilversum doet. We hebben aandacht voor de stadsprogrammering en streven naar een nog sterker aanbod. En de laatste pijler is het aanjagen van stadsbrede opgaven.” Daarom wordt bijvoorbeeld meer dan een ton in doorontwikkeling van de Mediamile en het versterken van het mediagevoel in de openbare ruimte gestopt. “Mensen moeten de media meer in de stad gaan beleven. Hilversum moet media ademen. Dat begint bij de aankleding, en de Mediamile is daar een onderdeel van. De rode draad.”

Daarnaast wil Hilversum Marketing zich meer richten thematische stadsprogrammering rondom bijvoorbeeld de Top2000. Dat Hilversum ook Mediastad is komt binnenkort ook naar voren bij een licht-ontwerp, die gebaseerd op geluidsgolven. Die golven worden zichtbaar gemaakt met lichten in allerlei kleuren, die dwars door het centrum van Hilversum bewegen.

Foto televisietoren: Marc Wielaert

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*