Clubhouse als alternatief voor seminars

Clubhouse is momenteel ’the next big thing’ binnen het social media landschap. Het exclusieve platform dat draait om live audio, groeide in relatief korte tijd uit tot een van de populairste netwerken van het moment. Vooral in coronatijden biedt het platform veel mogelijkheden.

De eventbranche ligt al sinds vorig jaar flink op zijn gat. Ook komende maanden moeten we nog niet verwachten dat we fysiek seminars kunnen bezoeken. Diverse professionals binnen de eventbranche verwachten pas dat dit najaar weer de eerste events georganiseerd kunnen worden. Er zijn ook vakgenoten, die 2021 als eventjaar nu al hebben afgeschreven, aangezien het verloop van de pandemie, de vaccinatiesnelheid en 1,5 meter restricties nog te veel onzekerheden met zich meebrengen om nu al stappen te maken het het organiseren van events. De eventsector zal hoogstwaarschijnlijk nooit meer hetzelfde worden. Het social audioplatform biedt echter toch mogelijkheden voor live events en -ook belangrijk- nieuwe verdienmodellen voor contentmakers.

De Clubhouse-oprichters hebben namelijk deze week gemeld dat zij het audio platform verder willen doorontwikkelen en features aanbieden, waarmee betalingen binnen het platform mogelijk worden gemaakt.

Wanneer contentmakers geld kunnen verdienen kan Clubhouse een mooi alternatief gaan worden voor seminars (en video-webinars). De verdienmodel mogelijkheden kunnen zeer divers zijn: een betaling om in een room te mogen komen, deel te nemen in een discussie met specialisten of af te rekenen per gestelde vraag. Ook betalingen door tijdseenheden kunnen een mooi businessmodel vormen. Ondanks dat nog niet duidelijk is welke betalingsfeatures we in Clubhouse kunnen verwachten biedt dit in ieder geval genoeg mogelijkheden voor de eventbranche 2.0.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*