Commissariaat voor de Media keurt targeted advertising KPN/Talpa goed

KPN mag volgens het Commissariaat voor de Media reclames op de tv-zenders van Talpa personaliseren op basis van informatie over kijkgedrag.

De Mediawet schrijft voor dat tv-aanbieders zenders ongewijzigd moeten doorgeven, meldt CvdM,  Dat gebeurt met gepersonaliseerde reclame niet, maar omdat het gaat om een wijziging in samenwerking met de uitbater van de tv-zenders mag het wel, heeft CvdM besloten.

Bij een opt-in van KPN klanten, wordt er een profiel opgesteld van kijkers op basis van kijkgedrag via de settopbox en via tv- en mobiele apps en deelt het informatie over hoeveel kijkers in welke groepen vallen met Talpa. Op basis van die informatie een hoeveelheid impressies van een commercial kan verkopen. Omdat de reclame is afgestemd op kijkgedrag, moet de opbrengst per reclame hoger zijn.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*