Comscast en ViacomCBS komen met nieuwe streamingdienst ‘Skyshowtime’

De nieuwe streaming service lanceert in 20 Europese landen, waaronder Nederland.

Comcast Corporation en ViacomCBS Inc. hebben vandaag een samenwerking aangekondigd waarin een ​​nieuwe video-on-demand-service (SVOD) gelanceerd zal worden in meer dan 20 Europese landen en waarbij 90 miljoen huishoudens bereikt zullen worden.

De SVOD-dienst bevat premium content en originals van Sky, NBCUniversal, Universal Pictures, Peacock, Paramount+, SHOWTIME®, Paramount Pictures en Nickelodeon

Skyshowtime wordt naar verwachting in 2022 gelanceerd, onder voorbehoud van goedkeuring door de regelgevende instanties. De nieuwe dienst biedt bij de start meer dan 10.000 uur entertainment op het gebied van tv-series en nieuwe films voor jong en oud.

“Met de lancering van SkyShowtime zijn we goed gepositioneerd om onze wereldwijde content-engine te gebruiken om snel en op grote schaal een aantrekkelijk streamingaanbod te creëren, met een slimme strategische gefaseerde investering”, aldus Raffaele Annecchino, President & Chief Executive Officer van ViacomCBS Networks International. “Als aanvulling op ons onlangs aangekondigde Paramount+-partnerschip met Sky in het VK, Italië en Duitsland, biedt SkyShowtime een enorme kans om onze marktuitbreiding te versnellen en een leidende positie op te bouwen in SVOD in Europa.”

De samenwerking tussen de mediaconcerns zal worden gestructureerd als een joint venture, met gelijke investeringen en gezamenlijke zeggenschap door ViacomCBS en Comcast. Meer details over het SkyShowtime-aanbod, inclusief abonnementsprijs, worden op een later tijdstip bekendgemaakt.


Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*