Het is een veelgehoorde klacht. Nederland loopt voorop als het gaat om technische kennis bij mediabedrijven, maar het onderwijs sluit daar nog onvoldoende bij aan. Om daar iets aan te doen biedt de Hilversum Media Campus samen met het MBO college Hilversum eind deze maand jongeren de kans mee te doen aan een speciaal project.
Het gaat om een crash course, waarbij deelnemers in een team aan de slag gaan voor een (nu nog geheime) grote opdrachtgever. In 12 uur tijd krijgen ze les en begeleiding van een mediaspecialist. Na afloop leveren ze een product af dat moet beantwoorden aan de vraag van die opdrachtgever.
Er zijn 42 plaatsen voor deze spoedcursus. Belangstellenden kunnen zich aanmelden voor een van de specialisaties. Het kan bijvoorbeeld gaan om het maken van een App, een grafisch ontwerp, jingle of website.
Op Maandag 26 oktober is de kickoff 15.00 in Studio 6 van het Media Park in Hilversum. Daar horen de deelnemers wie de opdrachtgever is en leren hun team kennen. Op vrijdag 30 oktober begint de spoedcursus, die dezelfde avond nog klaar moet zijn. Woensdag 4 november is de presentatie voor de opdrachtgever.
Meer informatie op http://www.beeldengeluid.nl/24uurs-crash-course-voor-mediastudenten
Geef als eerste een reactie