Met ingang van 1 januari 2025 treedt Marco Louwerens toe tot het managementteam van Southfields als Head of Content. In zijn nieuwe rol wordt Louwerens eindverantwoordelijk voor alle content en de ontwikkeling van nieuw IP, zoals formats, series en documentaires. Daarnaast zal hij een bijdrage leveren aan andere creatieve en inhoudelijke activiteiten binnen het bedrijf.
Ernst Veldkamp, CEO van Southfields: “Met Marco halen we een absolute topspeler binnen. Ons bedrijf groeit, en we hebben iemand met zijn kennis en ervaring nodig om onze creatieve ambities verder invulling te geven. Vanaf januari wordt hij een vaste kracht in ons team, en we kijken uit naar de creatieve samenwerking.”
Marco Louwerens is klaar voor een nieuwe wedstrijd: “Ik kende Southfields natuurlijk al langer en heb al de kans gehad om achter de schermen mee te denken bij een aantal projecten. Dat voelde als een voorbereidingsfase, maar nu ben ik klaar voor een groter toernooi. Het creatieve en innovatieve karakter van het bedrijf spreekt me enorm aan, en ik ben trots dat ik deel mag uitmaken van dit dynamische team in de wereld van sportmedia.”
Schat aan ervaring
Met meer dan 30 jaar ervaring in de media brengt Louwerens een indrukwekkend cv mee. Hij werkte onder andere als regisseur en programmamaker bij de TROS, VARA en John de Mol Productions, en was formatontwikkelaar bij RTL. Later werd hij programmadirecteur van RTL 7 en RTL Z. In 2018 trad hij toe tot Talpa als directeur van de televisiezenders. Na een succesvolle periode koos hij in 2023 voor een nieuwe koers als Creative Consultant.
Hoewel Marco zich volledig zal inzetten voor Southfields, blijft hij ook gedeeltelijk actief als zelfstandig creatief adviseur. Deze combinatie stelt hem in staat zijn uitgebreide netwerk en expertise optimaal in te zetten voor Southfields.
Deze man is een geweldige woordkunstenaar als Sinterklaas. Ik moet altijd gieren van het lachen bij VI